Followers

Wednesday, January 18, 2012

Jom Relex

~Assalamualaikum~






Ponteng sekolah
Atok : Cu, pergi menyorok cepat cikgu kamu datang sebab kamu tak pergi sekolah hari ni..
Cucu : Atok la pergi menyorok...
Atok : awat pulak atok nk kna nenyorok?
Cucu : sebab saya bagitau cikgu saya tak pergi sekolah sbb atok meninggal..
Atok : kau gila *************!!!!!!



Terlanjur
Mimi : ayah, Mimi ada samting nk bgtau ayah. Tp ayah jgn mrh tau.
Ayah: hah,ape? Ckp la.
Mimi: minggu lepas, masa jumpa Epul, Mimi dah terlanjur........
Ayah : apa?!? Kau memang anak x kenang budi!! Sanggup kau cemarkan nama baik keluarga kita?!? PANG!! <satu tamparan jantan singgah d muka Mimi>.
Mimi : ape ayah ni?? Mimi cuma nk bgtau Mimi terlanjur cakap kat Epul ayah kata dia x ensem. Tu je. S0b s0b.
Ayah : err...



ATOK SIAPA LEBIH KUAT 
Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : “Datuk aku kuat…. Kalau bertanding silat, tak pernah kalah.”
Emon : “Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk.”
Eman : “Datuk kau kuat tak, Emin?”
Emin : “Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi.”
Eman dan Emon : “Ye laaa…. kuatnya datuk kau.”


KONSERT
Pada malam konsert tahun baru , rizal pun mula menyanyi lagu hitz dia .
Rizal : oke , kita nyanyi sama2 ye .abang yg bertopi tu , jom naik pentas .
Abg bertopi : ye saye .
Rizal : abang tau lagu saya tak , memori daun keladi ?
Abg bertopi : tau .kenape ?
Rizal : boleh abg nyanyikan lagunya ?
Abg bertopi : aku datang sini nak dengar kau nyanyi la bodoh .bukan aku yg nak nyanyi .
Rizal : erkkk


HARI JADI
Anak : Mama, bila harijadi saya ke-18 nanti, boleh buat pesta dirumah?
Mama : Boleh...boleh..Nanti mama akan aturkan.
Anak : Ma, ..boleh saya mengajak kawan-kawan saya sekali?
Mama : Boleh, ..nanti mama uruskan jemputannya.
Anak : Ma.., boleh saya pakai baju baru berwarna pink tak?
Mama : Boleh...boleh, nanti mama belikan.
Maka tibalah harijadinya yang ke-18 itu, berpestalah dirumahnya, kawan-kawannya sudah datang, anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya.
Anak : Ma..boleh saya pakai lipstick tak?
Mama : Tak boleh!
Anak : Alah.....mama, pada harijadi ke-18 ini kan terjadi cuma sekali dalam hidup, takkan pakai lipstick pun tak boleh...
Mama : Tidak boleh.! Kamu boleh adakan pesta, kamu boleh menjemput rakan-rakan kamu, kamu boleh pakai baju pink baru itu, tapi kamu tidak boleh pakai lipstick
Anak : Alaaaa ....boleh la mama........., please.....
Mama : Azwan!!!!! kali ini mama tidak mahu berkompromi... TIDAK BOLEH, kamu kan Lelaki!



PEMBURU DAN SINGA
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terrperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: “Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.”
Singa: “Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…”


Tanah Hidup
Arman:Min,Ko tau nda...nie tanah kan tanah hidup..
Amin :Ye ke..?
Arman:ye..Apa saja kau Tanam...Semua hidup
Amin :Nda caya la
Arman:Apahal pla....Aku tanam bunga matahari hari tu hidup tau...
Amin :Nda cya jga..
Arman:Knp bha kau susah btull mau percaya nie...???
Amin :Sebab atuk aku kena tanam kat sini tak hidup2 pun
Arman:!?@#%&



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...